Rower to nie tylko środek lokomocji ale także zdrowy i ekologiczny styl życia. Nie dziwi więc fakt, że coraz więcej bialczan przesiada się z samochodu na dwa kółka. Wychodząc naprzeciw potrzebom mieszkańców, systematycznie rozbudowujemy sieć ścieżek rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych. Każdy wybudowany kolejny kilometr wpływa na bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego oraz stwarza warunki do integracji społecznej np. poprzez udział bialczan w ogólnopolskiej rywalizacji o puchar Rowerowej Stolicy Polski.
Obecnie bialska sieć ścieżek liczy już ponad 33 km, a to jeszcze nie koniec. Dynamiczny rozwój infrastruktury rowerowej trwa od 2019 roku, w którym wybudowano ponad 5 km tras dla cyklistów. W rekordowym pod tym względem 2020 roku prawie 7 km, a w 2021 roku ponad 5 km.
Bialskie drogi rowerowe to także nieoceniony walor turystyczny naszego miasta. Powstające w ramach projektu: "Wykorzystanie walorów przyrodniczych doliny Krzny do celów edukacyjnych i turystycznych" szlaki, znajdują się w okolicy parku Radziwiłłów, przy ulicy Zamkowej przy Małpim Gaju oraz od alei Tysiąclecia do alei Jana Pawła II. Jest to jeden z najbardziej atrakcyjnych przyrodniczo i historycznie rejonów naszego miasta. Zrealizowana inwestycja to koszt 6,8 mln zł.
Aktualnie trwa budowa ciągów pieszo-rowerowych łączących centrum miasta z obrzeżami. Warto także wspomnieć, że w ramach projektu, powstają odcinki budowane za drogą krajową nr 2. Będzie to ciekawy sposób na zagospodarowanie okolicy stawów przy rzece Klukówce, gdzie w pięknych okolicznościach przyrody powstaną tarasy widokowe. Koszt tej inwestycji to 5 mln zł.
Rozwój miejskiej infrastruktury rowerowej realizowany jest także poprzez projekt "Budowa zintegrowanego systemu zrównoważonej mobilności na terenie Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Biała Podlaska", w zakresie którego wybudowano ścieżki rowerowe przy ul. Brzeskiej, Sidorskiej, Janowskiej, Terebelskiej, Zamkowej, Mickiewicza, Kąpielowej i Kruczej. To razem około 12,6 km. Wytyczono również ścieżki przy ulicach Podleśnej, Kościelnej, Stacyjnej, al. Tysiąclecia oraz drodze dojazdowej nr 14 do drogi krajowej nr 2, o łącznej długości około 3,2 km. Wartość zadań w ramach tego projektu to około 22 mln zł.
To jednak nie koniec, bo ścieżek rowerowych wciąż będzie przybywać.