Trwa rekrutacja na nowe miejsca pracy w bialskim biurze GITD. Do końca roku będzie ich w sumie 120. To potwierdzenie obietnicy, jaką złożył prezydent Dariusz Stefaniuk i główny inspektor transportu drogowego Alvin Gajadhur na początku roku.
Już teraz bialskie biuro zatrudnia blisko 80 osób. Ta liczba zwiększy się niebawem o kolejne 40. Chodzi o etaty w biurze elektronicznego poboru opłat, które otworzono we wrześniu 2017 roku. Wówczas zatrudniono pierwszych 20 osób.
- Dziękuję za pomoc w otwarciu i organizacji siedziby w Białej Podlaskiej. Współpraca układa się doskonale. Obecnie wynajmujemy ok. 700 m kw. powierzchni w budynku przy Brzeskiej 41 - mówi z zadowoleniem Alvin Gajadhur.
Proces rekrutacji na nowe stanowiska już ruszył. Aktualne oferty pracy można znaleźć na stronie internetowej GITD. Zainteresowanie z pewnością będzie duże, co pokazały poprzednie nabory. Na jedno miejsce przypadało nawet 30 chętnych.
- Najtrudniejszy był dla nas pierwszy nabór, bo po pierwsze nie dysponowaliśmy dużym budżetem, po drugie - trudno było przewidzieć, na jakie zainteresowanie możemy liczyć i jak przyjmie się biuro w Białej Podlaskiej - tłumaczy Cezary Jurkowski, dyrektor biura kontroli opłaty elektronicznej.
Obecnie bialskie biuro ma na koncie 3,6 tys. decyzji o raz 2,5 tys. upomnień. W przypadku fotoradarów podejmowano 245 tys. czynności. - Pracownicy sprawdzili się doskonale, mają możliwość awansów i są najlepszym dowodem sukcesu tego przedsięwzięcia - dodaje Jurkowski.
Nowe miejsca pracy w bialskim GITD to zasługa wsparcia ze strony parlamentarzystów: posła Janusza Szewczaka oraz senatora Grzegorza Biereckiego. Dzięki ich zabiegom udało się zwiększyć sumę przeznaczoną na potrzeby nowych etatów.
- Dziękuję naszym parlamentarzystom, bo jest to dowód troski o nasz region i mieszkańców Białej Podlaskiej. Nasze miasto jest przykładem doskonałej realizacji rządowego planu decentralizacji państwowych instytucji i tworzenia ich oddziałów w małych ośrodkach - mówi z zadowoleniem prezydent Dariusz Stefaniuk.