Od 17 do 25 maja będą trwały konsultacje społeczne w sprawie uchwały, dotyczącej zasad sprzedaży alkoholu w mieście. Jest to efekt zmian, które nakłada na samorządy zmieniona ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Opinie można składać na piśmie a także podczas spotkania w urzędzie 21, 22 i 23 maja.
Od 9 marca samorządy mają więcej kompetencji w zakresie związanym ze sprzedażą alkoholu. Tego dnia weszła w życie ustawa z 10 stycznia o zmianie ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi oraz ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych.
Czego będą dotyczyły konsultacje? Zapisów uchwały o maksymalnej liczbie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych oraz odstępstw od zakazu spożywania napojów alkoholowych w miejscach publicznych na terenie miasta.
Przedstawiony projekt został opracowany na podstawie aktualnych danych dotyczących sprzedaży alkoholu w mieście i jest punktem wyjścia do dyskusji, do której prezydent zaprasza mieszkańców, przedsiębiorców oraz organizacje pozarządowe i inne z terenu Białej Podlaskiej, mające w statucie przedmiot konsultacji.
Przebieg konsultacji:
1. 17 maja 2018 r. - 25 maja 2018 r. przyjmowanie opinii dotyczących projektu uchwały na piśmie na adres:
Urząd Miasta Biała Podlaska
ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 3
21-500 Biała Podlaska
Z dopiskiem: „dotyczy konsultacji społecznych w sprawie projektu uchwały „alkoholowej”
2. Otwarte spotkanie z mieszkańcami 21 maja 2018 r. o godz. 15:30, w sali 238 Urzędu Miasta Biała Podlaska,
3. Otwarte spotkanie z przedsiębiorcami 22 maja 2018 r. o godz. 15:30, w sali 238 Urzędu Miasta Biała Podlaska,
4. Otwarte spotkanie z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o pożytku publicznym i wolontariacie działającymi na terenie miasta Biała Podlaska, w których działalności statutowej zawiera się przedmiot konsultacji 23 maja 2018 r. o godz. 15:30, w sali 238 Urzędu Miasta Biała Podlaska.