Aktualności
Uważajcie na nieuczciwych sprzedawców prądu
2015-09-30
Zgodnie z prawem przedsiębiorca, który proponuje konsumentowi zawarcie umowy, powinien przekazać mu rzetelne, jasne i jednoznaczne informacje na temat swojej propozycji. W przypadku sprzedaży energii wiedza konsumenta na temat ceny i innych zobowiązań finansowych ma kluczowy wpływ na jego decyzję o przyjęciu oferty.

Praktyczne informacje dla klientów przedsiębiorstw energetycznych zawiera Zbiór praw konsumenta energii elektrycznej przygotowany wspólnie przez Urząd Regulacji Energetyki i UOKiK.

Bezpłatnej pomocy prawnej konsumentom udzielają m.in. Punkt Informacyjny dla Odbiorców Paliw i Energii przy URE, rzecznicy konsumentów, Federacja Konsumentów, bezpłatna infolinia 800 889 866. Porady są udzielane także drogą elektroniczną pod adresem porady@dlakonsumentow.pl . Konsumencie, pamiętaj: jeżeli zawierasz umowę w domu za pośrednictwem przedstawiciela handlowego masz prawo odstąpić od niej bez ponoszenia dodatkowych kosztów w ciągu 14 dni. Wystarczy wysłać oświadczenie pocztą na adres przedsiębiorcy.

W razie nieprawidłowości w rozliczeniach z przedsiębiorstwem energetycznym, możesz złożyć reklamację. Przedsiębiorca powinien ją rozpatrzyć i udzielić odpowiedzi w terminie 14 dni, chyba że w umowie określony został inny termin. W razie nieuwzględniania Twoich żądań możesz domagać się od dystrybutora m.in. laboratoryjnego sprawdzenia urządzeń służących do pomiaru zużywanej energii. Jednak gdy ekspertyzy te nie wykażą nieprawidłowości, będziesz musiał pokryć ich koszty.

W przypadku niedotrzymania przez przedsiębiorstwo energetyczne standardów obsługi oraz parametrów jakościowych energii elektrycznej – klientowi przysługują bonifikaty w wysokości określonej w taryfie lub umowie. Reklamacje dotyczące tej kwestii rozpatrywane są w terminie 14 dni od zakończenia odpowiednich kontroli i pomiarów. (żródło: UOKiK)
Pozostałe artykuły

Aniołkowe granie w Przedszkolu Samorządowym nr 3
2023-01-26

Aniołkowe granie - piękna akcja dla rodzin zastępczych - rozbrzmiało w tym roku w Przedszkolu Samorządowym nr 3 i w Przedszkolu Niepublicznym im. Przyjaciół Kubusia Puchatka.

Zaszczep się w wakacje - zadbaj o przyszłość, zaszczep się na życie
2021-08-10

Zdrowie to według Polaków najważniejsza wartość w życiu człowieka. Dbajmy o siebie, dbajmy o swoich bliskich.

Dofinansowanie zakupu nowego samochodu dla OSP „Sidorki”
2021-08-03

Mitsubishi L200 - to nowy nabytek OSP "Sidorki" Biała Podlaska kupiony przy wsparciu Miasta Biała Podlaska. Przekazaliśmy na to dofinansowanie w wysokości 30 tys. zł.

Jubileusz 30-lecia bialskiego MOPS
2020-06-01

1 czerwca 2020 r. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Białej Podlaskiej obchodzi 30 – lecie funkcjonowania i pracy na rzecz mieszkańców naszego miasta.

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszego serwisu. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.